Ön itt van: Főlap
Szeptember végén, szülői segítséggel megújult a Napraforgó Óvoda és Bölcsőde udvari játszóháza.
A gyermekek nagy örömmel vették újra birtokba az épületet, amely az udvari játék egyik kedvelt színtere.
Az új tetőhöz szükséges anyagok beszerzését és a tető cseréjét Mayer Mikó óvodásunk apukája biztosította.
A festési munkálatokban részt vettek a következő óvodásaink szülei:
Fogarassy Luca, Hegyes Janka, Icsu Lujza, Marton Panna, Nagy Kinga Fanni, Németh Botond, Szijártó Laura, Wolf Ambrus.
Az óvoda udvarának szépítése érdekében végzett munkájukat ezúton is köszönjük szépen!
Tisztelt Szülők!
Értesítem Önöket, hogy az előzetes információknak és a
munkatervünknek megfelelően, 2023.08.28-án nevelés nélküli napot tartunk, és zárva tartunk.
2023.augusztus 29-től várjuk óvodásainkat és a bölcsődéseket.
Az új gyermekek beszoktatása a szülői értekezleten megbeszéltek szerint, a már
kialakított beszoktatási rendnek megfelelően történik.
Ha egyéb információra van szükségük a zárva tartás idején, a 20/2630893 telefonszámon,
illetve az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen elérhető az intézmény.
Alsóörs, 2023. 08.23. Csiszárné Huszár Judit intézményvezető
A Napraforgó Óvoda és Bölcsődében folyó nevelő-oktató munka értékelése külső szemmel
Intézményi tanfelügyeleti eljárásra került sor 2022.12.02-án a Napraforgó Óvoda és Bölcsődében. Az ellenőrzés célként tűzte ki, hogy iránymutatást adjon az intézményben folyó pedagógiai-szakmai munka fejlesztéséhez.
A tanfelügyelők előzetes felkészülés során dokumentumelemzés módszerével vizsgálták az intézményműködését és a pedagógia folyamatokat meghatározó dokumentumokat. A helyszínen megtekintették azokat és lehetőségük nyílt a pedagógiai munka infrastruktúrájának megismerésére is. Az intézmény munkájának megítéléséhez interjút készítettek a szülőkkel és a nevelőtestület tagjaival.
Az ellenőrzés eredménye a következő:
1. A pedagógiai folyamatok szabályozása, az intézményi dokumentumok egymással és a köznevelési célokkal való koherenciája példaértékű módon jelenik meg intézményben. Az intézményvezető és a vele dolgozó óvodapedagógusok példaértékű módon elkötelezettek a Helyi Óvodai Pedagógiai Program céljainak eléréséhez szükséges feladatok szakmai megvalósításában.
2. Az intézmény közösségfejlesztő tevékenysége az intézmény hagyományaival és a gyerekek személyes kompetenciáinak fejlesztésével összhangban történik, kiemelve az egészséges és környezettudatos életmódra nevelést, kihasználva a természeti környezet gazdag lehetőségeit. A szülők kiemelték az intézményvezető, az óvodapedagógusok magas szintű munkáját, a gyermekek iránti figyelmet, szeretetet.
3. Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása kiemelkedő. Az intézmény Pedagógiai Programjának fő prioritása a tanulás-tanítás eredményessége, a gyermeki eredmények fejlődése. Ennek érdekében az alkalmazotti közösség minden tagja hozzájárul az intézmény színvonalas oktató-nevelő munkájához.
4.A belső kapcsolatok, kommunikáció, a pedagógusok többszintű együttműködése és a szakmai munka intézményi célokkal összhangban történő megvalósulása kiemelkedő. Folyamatos szakmai fejlődés érdekében az innovációra való nyitottság, az önképzésre való motiváltság jellemzi a nevelőtestületet. Hatékony kommunikációs rendszer működése által gyors információáramlás biztosított, mely családias, elfogadó intézményi klímát eredményez.
5.Az intézmény külső kapcsolatait a Pedagógiai Program szabályozza, annak céljainak megvalósítását támogató partneri kapcsolatok kialakításával valósítják meg. Nagy hangsúlyt fektetnek a fenntartható fejlődés érdekében kialakított kapcsolatok működtetésére.
Fejleszthető tevékenység: az iskolával való szorosabb kapcsolattartás, a gyermekek fejlődésének utókövetése.
6. Az intézmény nevelési/tanítási struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastruktúra biztosítása kiemelkedő. Kivételt képez az intézmény udvara. Az udvari játék eszközök bővítése szükséges a mozgásfejlesztés színvonalának elérése érdekében. Átgondolt, tervezett az intézmény értékeinek, céljainak megfelelő humánerőforrás-szükséglet biztosítása. Magas szintű és hatékony szervezeti kultúra megléte jellemző.
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott Óvodai nevelés országos alapprogramban meghatározott célok és a helyi Pedagógiai Program összhangja kiemelkedő. A Pedagógiai Program megvalósításához rendelt tevékenységrendszer, azok tartalma, a kiemelt területek meghatározása, az intézmény használóinak szükségletei és igényei alapján kerülnek meghatározásra. A vezetés és a nevelőtestület elkötelezett a programban meghatározott célok és feladatok megvalósításáért, az intézmény infrastruktúrájának, külső és belső értékeinek megóvásáért. A közösségformálás, az óvoda-család jó kapcsolatának kialakítása, a tárgyi környezet és szabad játék megteremtése, a fenntartható fejlődés szem előtt tartásával végzi a nevelőtestület munkáját. Az intézmény alkalmazotti körének munkájára, együttműködésére a magas szintű belső igényesség, hatékonyság jellemző.
Az ellenőrzés eredménye megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk az intézményünkbe járó gyermekek nevelése-oktatása során. A továbbiakban is szeretnénk megőrizni értékeinket, és törekszünk az innovációra.
A kitűzött céljaink megvalósításához továbbra is igényeljük hasonló értékrendet képviselő partnerek segítségét; a-szülőket, a- fenntartót-, hogy elmondhassuk:” a gyermekek érdeke mindenek felett”